Friday, August 26, 2011

kasut baru

happy gile aku dapat beli kasut hari nie
terima kasih kat akak aku
sebab die yang belanja 
syukur sangat



nie la kasutnye

cube korang teka aku amek wane ape

hahahahahahahahahahaha

sudah semestinya warna kegemaran
.......................................

sape lagi lau bukan wey aku
senang hati aku pakai wane wey aku


Sunday, July 31, 2011

pencarian cinta

ku mencari cinta yang suci dan indah,
agar hidup ku lebih bermakna..
pencarian cinta bermulanya iya,
dalam hidup ku yang tidak sempurna..
 
akhirnya diri ku memiliki cinta,
 yang tulus dari seorg wanita...
ku berasa bersyukur kepada yang esa,
atas cinta yang dikurniakannya..
 
akan ku jaga ia keakhirnya,
walau dugaan datang melanda.
pencintaan ini yang telah terbina
biar kan ia kekal abadi..
 
selamanya
selamanya
selamanya
...........................selamanya...........................

korang nyanyi sekali ek..
aku sudah serta kan irama dan lagu

sebelum play korang stop dulu lagu blog nie
kat bawah sekali tau..

terbaik wookk
 
nanti aku bercadang nak buat video lain.

puasa

selamat berpuasa aku ucap kan kepada semua umat islam

cerita kali ini tiada yang menarik pun,
cuma ada 1 kesah aku nak cerita,
kesah ini membuat kan,
semua orang terpaksa,
menahan diri dari lapa dan dahaga,
tak lupa jugak dari menahan nafsu...

ini semua perlu dilaksanakan,
bukan dengan terpaksa,
tapi dengan penuh keimanan,

tak tau la nak cakap apa lagi,
sebb otak aku tegah beku malam nie,
susah nak cakap la..
k bye2......

jgn lupa niat puasa ok.



Tuesday, July 26, 2011

senang hati

apa2 pun korang tegok dulu apa yang aku ada nie

tiket perlawanan kelayakan piala dunia
MALAYSIA vs SINGAPURA

syukur alhamdulillah pada ALLAH,
sebb aku dapat memiliki tiket ini,
tak sia2 beratur dari kul 7 tadi,
padahal aku beli 1 je pun,
semangat la aku,
sediasedia la harimau malaya,
terbaik dari ladang dan lautan dalam,
walau pun aku datang sorng besok.
apa ada hal...........


sapa yang dok sebelah aku nanti,
kita sorak sama2 ek,
tak kira melayu,cina,india,asli atau pun lain2 bangsa,
hahahahahahahahaha
suka yang tak terhingga la aku.

tak sabar nak tunggu besok,
layak atau tak,
itu belakang cerita la,
janji aku ada semangat bola,
menang biar bergaya 
kalah pun biar la bermaruah.

kepada penyokong harimau malaya,
mari la sama2 kita doa kan kemenagan kita ye,
doa itu adalah senjata kita,
dan para pemain ke 12 jgn cepat melatah ok,
semuanya dah ditakdir kan,
janji kita dah buat yang terbaik.


aku betul2 gembira sampai berguling-guling dah nie,
tak tergambar tau rasanya,
itu belum menang lagi,
kalau menang memang gembira la aku,
wala weyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

tapi kesian gak la kat org yg tak dpat beli hari ini,
panjang kut beratur tadi,
apa pun tak boleh,
korang tegok kat tv je ek,
semangat kesukanan tau,
hihihihihihihihihihihihihi

maju la sukan untuk negara


tiket habis sialllllll

mencarut dah aku nie.....
memang aku tak puas hati kut,
aku sampai stadium 3.30pm kut tadi,
memang nasib malang la aku gamaknya,
xdapat nak beli tiket,

yang nak jadi kan ceritanya,
sebenarnya ada je lagi tiket,
tapi disebab kan bangang nya FAM
dah aku tak dapat beli untuk hari ni punya jualan,
apa la salah nya cetak sampai 95k siap2,
pastu jual terus hari nie,
xda la susah kan orang yang datang lewat.

masa jualan sebenar kul 9am sampai kul 7pm,
tapi tiket dah habis masa kul 3pm kut,
apa ke jadahnya.........
kesian la yang dah minx keje separuh hari 2,
tak akan nak biar depa amek cuti besok,
semata-mata nak beli tiket.

kalau tiket habis terjual 95k hari takpa la,
boleh la jugak aku terima,
ini tidak ada lagi kut tiketnya,
aku bukan apa,
cuma malas je lagi nak gerak pergi BJ lagi,
dah susah rasanya...............

kesimpulanya aku dah betul sakit hati hari ini,
jangan la buat saya mcm nie,
nak stadium penuh,
tapi ada pihak yang lepas pandang perkara ini,
kesian la kat abang akak yang tak dapat beli tiket tadi,
takpa la. benda dah jadi,
nak marah pun buat sakit hati je kut.

apa2 pun korang tegok video ni ye

Monday, July 25, 2011

marah

orang tua selalu cakap,
muda2 lau selalu marah cepat tua,
memg aku dah mcm orang tua pun,
hahahahahahahahahahaahahahaha
bukan aku yang cakap tau,
tapi wey dan rakan2 aku yang cakap....

takpa la.......
janji mereka dan anak cucu mereka bahagia,
wala weyyyyy,
terbaik atau terbalik ek,
mesti la aku dah patut sedar,
yang wey selalu kena marah ngn aku,
kesian die kan.................

ala jangn la ambil hati sangat ek sayang,
biasa la lelaki kan ego,
lelaki la jugak pemimpin wanita,
xkan la nak wanita pulak meminpin lelaki,
mana boleh mcm 2 kan....

apa2 pun semua nie terjadi bukan saja buat2 tau,
tapi semua nie terjadi sebb saya sayang awak,
hihihihihihihihihihihihihihihi
nampak tak bertapa senangnya hati saya,
terima kasih sebab awak sabar ngan perangai saya,
saya tak akan sia-sia kan awak ok,
masing-masing dah besar kan,
baik buruk semuanya ditangan diri masing-masing,
pandai la nak pilih kan...................

jgn lupa pulak 1 benda nie.......

keluarga diutamakan
kawan di ingat selalu
awek di cintai

pesanan dari budak pelik

Sunday, July 24, 2011

terok perangai

assalammualaikum
ape pun tak boleh,
setiap apa pun yang berlaku,
semua kehendak di atas sana tau,
aku balik je kampung,
banyak yang aku nampak,
agak2 terok gak la perangai aku sekarang nie

terima kasih la pada kawan2 semua
yang aku jumpa kat kampung sana.
kita lepak tak sia-sia la malam 2,
hahahahahahahahahaahhahaha
kesian mamat kene basuh ngn aku,
padahal aku pun x betul,
ada hati nak basuh orang,

tapi bila di fikir kan balik apa yang aku cakap malam tu,
aku patut buat jugak,
jangan pandai nak cakap hal orang je,
hal aku nie pun tak betul lagi,
aku rasa dah patut aku buat dari sekarg,
aku nak semua impian aku tercapai..

selama nie aku rasa banyak yang aku lepas pandang,
disaat ini la aku nak ubah segalanya,
aku nak perubahan yang baik,
taknak lagi buat sambil lewa,
sebelum nasi menjadi bubur,
baik aku sukat air betul2,
sebelum tanak nasi 2,
moga2 dapat la jugak aku makan nasi yang sempurna.

disini aku mohamad fairus bin amir hussien,
ingin memohon maaf,
atas segala kesalahan saya ye,
saya juga mendoakan anda semua.............................

Saturday, July 9, 2011

pertama kali

aku tak tau la kenape hari nie,
dari pada mimpi malam tadi aku rasa,
macam tak sedap bandan je,
apa la yang aku  fikir kan ni,
mungkin aku risau ngan kehidupan aku kut........


buat pertama kalinya,
aku takda perasaan semasa tegok wayang,
apa la yang aku tegok kan tadi pun aku tak tau la,
buat habis duit je kan..
padahal aku tak paham pun ape cerita yang aku tegok tadi,
OMG......
aku tulis kesah nie pun,
dalam keadaan aku tak tau ape yang aku tulis,
dalam fikiran aku,
bayak cerita lagi aku nak cerita,

nak cerita semua,
memang tak dapat la kan,
ape pun tak boleh,
tapi.................
boleh tuju lagu tak?


malam tadi masa aku tido,
kan.........
nak tau tak apa yang aku mimpi kan?
aku mimpi ambil SPM,
ape benda punya mimpi la kan,
aku tak paham,
kenapa aku mimpi benda yang dah lepas,
sedang kan mimpi selalu berkait rapat dengan apa yang kita fikir kan,
aku rasa aku tak fikir pun pasal SPM,
pelik la mimpi nie,
sampai berjaya buat aku macam nie,
lantak la..........................



tapi kan.........................
betul ke mimpi aku yang buat kan aku macam nie,
ke ada benda lain yang aku fikir kan,
entah la......
aku dalam keadaan keliru,
dan aku tak tau apa yang aku tulis kan nie,
ini dah betul kesah pelik dah nie,
memang pelik pun,
sebab aku dah mengarut kat blog aku nie............


****

Friday, July 8, 2011

siapa sangka

lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
[dalam keadaan tutup telinga]
.....................................
.................................................
 ..............................................................
.......................................................................
wala weyyyyyyyyy
[dalam keadaan teruja]
 terasa teruja la pulak aku nak tulis cerita mengarut nie,
tak kesah la teruja ke ape ke,
yang penting aku nak kongsi jugak kesah nie,

kesah ini bermula dari pertama kali aku tegur minah nie,
mase 2 kat class bel part1,
hingga la aku tulis cerita ini, 

hahahahahahahahahahaha 

apa2 pun aku nak gelak,
........dulu.........
kami ni 

kadang2 kawan,
kadang2 benci,
kadang2 lawan,
kadang2 musuh,
kadang kutok2,
kadang2 gelak same2
kadang2 makan hati,
kadang2 adik beradik

banyak sangat la kadang2nye
ape2 pun kami nie memang pantang berjumpa
mesti nak bertekak je
lantak la...
bak kate orang tua,
selalu bergaduh itu la jodoh kite,
amek ko,
 sekarang bukan kadang2 lagi,
hari2 bahagia
harap2 semoga bahagia selalu la,
barang yang lepas jangan dikenang,
yang nak dijage barang yang tengah ade depan mata nie,
karang terlepas tak pasal2 je,
rugi2
kesimpulanye
jangan nakal n teruskan hidup anda,
jangan biar kan hidup anda diselubungi misteri,



huru hara

aduyai

apa la nak jadi ngan negara aku,
tak best la mcm nie,
aku rasa tak patut la buat macam nie,
menyusahkan masyarakat je,
nak keluar besok pun takda semangat,
bosan la macam nie,
nanti.....................
yang dikejar x dapat,
yang dikendong keciciran,
sape yang susah,
aku jugak yang susah,
sebab dah memg menyusah kan aku rasanye,

buat baik berpada pada
buat jahat jangan sekali
pasal apa jangan sekali
sebab memg dah sah-sah 
korang tak kan penah lari dari melakukan kesalahan
kirenye kesalahan tu jahat la kan..

aahhhhhhhhhh

aku tak kira la ape pun sekali,
yang aku nak keamanan je,
senang aku nak melakukan aktiviti,
bile dah jadi macam nie nak makan pun tak selera,
walau pun aku masih muda, 
tapi aku tak nak la negara aku berada dalam keadaan macam ni,
nie la yang dikatakan akhir zaman,
lantak la kome ek,
pikeow la sondiri ek,

buruk baiknya pada korang sendiri,
jauh kan la dari perkara-kara yang menyusah kan orang lain

pesanan ini dibawa oleh adeq sediasedia

Thursday, July 7, 2011

banyak tidur

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

sedapnye la lau tidur dengan betul kan,
memang la best sebb kita tak rasa mengantok. betul kan.
tapi lain pulak cerita yang aku nak cerita ni,
lau korang nak tau aku asyik tidur je.
lau sehari tu ada 24jam aku tidur hampir 12 jam setiap hari
mungkin lebih,atau mungkin 24jam terus tidur...
hahahahahahahahaha
takda la sampai 24jam aku tidur,tipu la lau aku tidur 24jam sehari,
paling lama pun aku tidur 20 jam..
amek ko,memg lame la kan..
percaye atau tidak bolos saja dinding itu.





alamak...........................................





aku rasa mulai hari ini aku dah patut dah memperbetulkan tidur aku,
supaya hari2 aku lebih sempurna,
agak2 korang la kan,
nak tau tak jadual perjalanan hidup aku sekarang?????

0630 hingga 1230
  1. bangun pagi gosok gigi gunekan ubat gigi
  2. insyallah solat
  3. siap2 kan dina sampai antar ke sekolah pagi
  4. kemas sikit2 rumah
  5. ambil dina balik sekolah pagi
  6. masak tengah hari
  7. luangkan masa untuk belajar apa yang tak tahu
  8. antar dina ke sekolah petang
  9. pastu boleh tidur sampai sebelum habis waktu solat zuhor
 
1230 hingga 1700
  1. rehat2
  2. mandi tegah hari
  3. solat
  4. sambung belajar apa yang masih tak tahu
  5. buat semua benda yang patut dilakukan pada minggu itu
  6. ambil dina dari sekolah petang 
  7. bersukan setiap petang
  8. mandi dan makan
1700 hingga 0000
  1. solat
  2. tegok tv
  3. bukak facebook dan menulis blog
  4. lepas tu tidur sebelum pukul 0000
 
ok tak jadual aku untuk hari isnin hingga jumaat
hari sabtu dan ahad adalah hari bebas sesuka hati aku
hahahahahahahaha
tapi aku rasa boleh lagi meluangkan masa untuk buat benda lain
weyyy jangan la risau ok,sebb kita boleh sms dan col lagi macam biasa
cuma kene la pelan2 kayuh cikit.....
 
berhati-hati di jalan raya
 

Wednesday, July 6, 2011

sayang dan cinta

pagi nie memang dah tak ada benda lain aku nak cerita kat korang la kan.......... 
boleh pulak aku nak cerita pasal sayang dan cinta,
padahal aku sendiri pun tak tahu apa maksud sebenar sayang dan cinta itu. 
takpe la... aku akan kongsi jugak ngan korang semua ek
apa yang aq paham dengan sayang dan cinta nie

SAYANG
sayang ek..hihihihihi 
ape2 pun aku nak cakap kat sini dan paling utama sekali dalam erti kata sayang dalam diri aku nie,
yang aku sayang kan mak aku,adik beradik aku dan semua orang yang penah kenal diri aku,
agak2 korang paham kan apa yang aku maksud kan nie,
jangan la korang nak rasa sayang ngan BF or GF korang je,
paham kan la erti sebenar sayang itu,
lagi 1 aku nak pesan yang tengah megimul sedang bercinta tu,
jangan la pulak korang nak cemburu tak tentu pasal,
lau pasangan korang tu cakap ada sayang orang lain,
hahahahahahaha.............
wey jangan salah paham ye... 

OMG............

CINTA
alamak................ yang nie susah cikit la aq nak paham,
karang salah cakap jadi isu la pulak kan,
ape2 pun aku nak jugak bagi tau korang semua,
ape yang aku paham tentang cinta ni.
mungkin pengalaman boleh mengajar tentang cinta yang sebenar.
betul ape,memg pengalaman mendewasakan kita.
bagi aku la kan...............
cinta ini hanya untuk seorang saja,
hanya seorang saja yang layak memiliki cinta dari kita,
xkan la nak kongsi banyak2 pulak la kan..
amboi takda tamak lagi ke..
kan....... korang namapak tak?
lantak la korang nak bercinta berapa banyak pun,
ape yang aku tahu,aku sayang dan cinta kan wey aku sorang je..

kesimpulanye.....
aku akan menjaga cinta aku sekarang nie sampai mati
diharap semua dapat memberi sokongan anda dengan penuh keihklasan
hahahahaha
ape2 pun jauh lagi perjalan.
tak kesah la asalkan luas pemandangan

Monday, July 4, 2011

lamenye

aku rase dah lame aku tak tulis cerita mengarut aku kat blog nie, 
ape2 pun malam nie bosan la,
sebb tak tau nak buat ape lagi,
col wey pun tak mengankat
aku rasa wey letih 1 hari nie kut
xpe2 pun... aku paham die perlukan rehat.
aku sayang wey sangat2
wey jangan risau ek
sebb aku akan sentiasa ada untuk wey
yang tua dihormati,yang muda dikasihi
yang tua didahulukan,yang mude kene bersabo
hahahahahaha
ape pun x boleh
manisnye kurma ini...........

ok rrrrrrr,aku rasa dah malas nak tulis panjang2
k bye
sayang semua
assalammualiakum
nanti aq rajin aq tulis la lagi ek.

Sunday, May 29, 2011

Kancil Turbo

ape2 pun tegok la dulu ek kereta kancil turbo aq nie

bak datanmg la,sape berani

ni la kereta yg fmly aq bagi pakai,baik kut kereta nie,memg laju gile,aq bersyukur sangat sebb aq dapt pakai kereta nie sekarang,terima kasih sangt2 kat fmly aq.. aq dapat kereta nie masa raya haji tahun lepas,sebelum 2 akak didie aq yang pakai kereta nie..die bagi kat aq pun sbb die pakai kereta wira abg aq,so aq dapt la lanyak kereta nie,suke kut aq dapt kereta nie,tapi yg aq x sukenye duit aq habis isi minyak je kut,dulu naik moto isi penuh 7 ringgt je,sekarg amek ko isi je penuh Rm50.00 mesti ade dalm tngan la..sebb 2 la cuti nie aq x bawak die pegi mane2..hahahahaha

lau korg nak tau sebulan nie die dok je diam2,x pegi mane2 pun,kesian die..xpe la g pun kerata nie aq dah lanyak mase sem 2 kan uitm 2,hahahaha lau nak cerita pasal sem2 kat uitm2 memg banyak kenangan aq ngn kereta nie..paling aq x lupe kan 1 hari 2 penah masok sampai 7 org dalm kereta aq nie,memg kelaka la......ade je kereta nie,perbelanjaan aq semakin meninkat,malu kut kereta je turbo,tapi duit minyak xde..padan muke aq..yela..... memg la xde duit,sebb aq kan belajo lagi.ape bende la korg nie..

mase sem2 kat uitm 2,1 class aq penah naik kereta kancil aq nie,amboi xde la sampai 20 org sekali masok,tapi aq bawak semua la..bak kate mak aq lau kite ade kemudahan kite kongsi la bersame,moga2 kite perolehi bende yg lebih baik,xde la sampai dah ade kemudahn penting kan diri sendiri,mak aq x aja anak2 die mcm 2 k..korang ingat la bile ade sesuatu jgn sombong k..tapi korg yg kat luar sane lau nak kongsi barang org,jage la elok2 ok..jagn la nak merosak kan pulak..mcm 2 sekali jela dapt kongsi same2..paham2 jela..

jap lagi aq nak bawak die balik kampung,harap2 die x merajok la ngn aq,ala sebulan je pun aq x bawak die,hihihihi korg doa2 kan la die sehat2 selalu ek,sebb hari 2 dah rosak die nie,yg paling kelaka nye,boleh pulak die rosak kat tepi highway,memg bercinta aq mase 2 menunggu pertolongn dari abg aq yg berada kat Kelang,rosak nye dekat Pedas Linggi, jauh x jauh la,sampai dua kali aq nyaris2 kene rompak,yang kali kedua 2 nasib baik ade polis bantuan Plus tolg aq..lega la jugak..

ape2 pun aq akan jage kereta nie smpai lebam,nak bela die,sayang die,semua la aq nak buat..sampai je kampung nanti aq nak basuh die bersih2,hihihihii basuh sendiri la,xde duit nak upah org,sentuhan tngan sendiri lagi puas hati kan..nampak x...

ok la sampai sini je kut,lau nak cerita memg panjang kesah aq nie..ape2 pun aq nak pesan pada korang lau ade kenderaan sendiri 2 jage la elok2 ek,jgn nak kasar2 ngn die..hahahahaha

pandu cermat jiwa selamat
ingat la orang yang tersayang
berhati-hati di jalan raya

ape lagi..
banyak kut..ape2 pun hargai la semua bende ek..

Kampung Halaman

korang semua mesti ade kampung kan,so ape lagi pegi la balik kampung korg
hahahahahaha

ni aq nak cerita pasal kg aq pulak,yg korg xde kampung 2 jgn dengki ngn aq ek, lau korg nak tahu la kan,ade kampung nie best kut,memg aq suke nak balik,sebb dah lame x balik kut,bapak rindu gile ngn kampung aq,memg x dinafikan lagi lah yg aq x tahan lagi menangong derita nak melihat kampung halaman aq..hahahaha padahal bukan kampung pun,mesti korg salah paham nie,kampung yang aq maksudkan adelah tempat lahir aq n aq membesar kat kampung nie..ala aq nie orang kampung la..sebenarnye aq xde kampung yang mcm korang ade,kampung korang mesti datuk nenek korg yg duduk kan..kampung yg aq maksudkan adelah tempat tinggal aq la...paham x korg sekarang nie,lau aq punye bahasa terbalik,aq harap korg buat paham2 sudah..kan........ namapk x.

korang mesti nak tau kan kampung aq kat mane, kampung aq kat Sabak Bernam,korang tau x kat mane 2,lau korang xtau cari kat Google Maps ek,lau x jmpe gak,nie alamat kampung aq,

kampung Tanjung Medan,
Parit18 Sungai Panjang,
45300 Sungai Besar,
Selangor Darul Ehsan.
 ade pic umah aq sekali nie..
xde pic lain la..nie je yg ade,kire ok la nie, anak2 sedare aq semua nie..

pandai2 la cari ek,lau korang nak cari umah aq tanye orang kampung,tamye la umah Basah mane,mesti org kampung tau la...hahahahaha esti korg nak tau kan nape umah Basah,sebb name popular mak aq kat kampung Basah,name 2 atok aq yg bagi,sebb ade name sepupu mak aq ni same ngn name sebenar mak aq,so untuk megelakan kekeliruan,atok aq pun panggil la mak aq Basah..hahahahaha,biase la name org kampung kan..mcm2 la..oarng kat kampung aq pun pangil aq Adeq,samapi sekarg la name aq Adeq,dari sekolah sampai la masok universiti name aq tetap Adeq..nampak x bertapa popularnye name aq..sebenrnye aq yg nak org pangil aq mcm 2,sebb aq selesa ngn name Adeq,so korg pun pangil la aq adeq ek...

mals la nak cerita panjang2,nanti kantoi la pulak aq..hahahaha ape2 pun korang jgn lupe tau balik kampung raya nie,ingat la asal usul kite,xpayah nak poyo sangat la ngn hidup korg sekarg nie,hihihihi

Saturday, May 28, 2011

sayang abang

wow......hebat 2,petama kali aq dengar dari mulut wey sendiri,bagus la lau sayang,terima kasih wey,org akan sentiase jadi kan ape yg berlaku selame nie sebagai 1 semangat untuk org terus berdiri..dah mcm2 kite lalui salame nie wey,bukan mudah nak hadapi sampai ke tahap nie kan wey,mcm org ckap lau dua2 api x gune la,kering air kat tasik Tun Fatimah kat uitm melaka,hahahahaha.. gurau2 jela wey......xde la,lau sorg 2 api yg sorg lagi 2 kene la jadi air kan..wey pun cakap mcm 2 kan ngn org,ape2 pun org hppy sngt sebb kite dah semakin memahami,antara 1 same lain..wey kene ingat jgn salah gune kan kepercayaan org kat wey tau..nakal2 siap la,bak datang,berkawan bolh tapi jgn lebih2,mcm wey cakap jgn beri harapan kat sape2 kan,pasti org dengar cakap wey 2,jgn pandai cakap je tau,wey pun kene same2 buat k..jgn penah mule dulu k.. jujur k,jgn tipu n sampai buat org xtau ape2 pun,buat la mcm ape yg kite bincang kan..org ckp semua ni cume org nak wey ingat je..hahahahaha terbaik wok..

Dua malam

hahahahahaha,penat gile aq hari nie,memg aq suke jalan2 mcm nie,penat 2 belakang kire la,yg penting aq suke sngat,korang tau x ape pasal aq tulis tajuk cerita aq dua malam,memg patut la aq tulis tajuk cite aq mcm 2,dah dua malam berturut turut aq keluar,
korang nak tau x aq keluar ngan sape,wekkkkk xnak bagi tahu lagi,best kut.. malam pertama tegok wayang,pastu jaln2 kat uptown n makan steambot,pastu balik umah,ingat dah nak tulis dah cerita aq pasal malam 2,tapi x larat la pulak,hahahahaha......... sambung malam kedua,aq pegi pasar kat Masjid India terus g Sogo n Dataran Merdeka last sekali makan nasi lemak,kat mane tah,lupe name tempat 2, terbaik wokk...........

...........hahahahahahahahahahahahahahahaha.............
kelaka la,mesti korg nak tau kan aq keluar ngn sape,pada perempuan2 yg tegah bace kesah aq nie,jgn la cemburu ek.. aq setia pada yg 1 k,cehhhh baru je kut nak setia,ape2 pun best keluar dua malam nie,

x sabar la 2 nak tau aq keluar ngn sape kan,emmmmm pada peminat2 aq jgn riso la k,sebb aq keluar ngn akak2 aq n anak sedare aq je,hahahaha jgn riso la,aq xkan keluar ngn org lain suke2 hati je la..

tegok dulu pic kami ek...

anak n cucu Amir Hussien yg belum kawin lagi

nampak x bertapa hppynye muke kami,korg jgn salah paham pulak pasal status kami ek,paham2 sudah la,hahahaha.... aq nak ucap kan berbanyak ribuan terima kasih kat Yong aq,sebb dah bawak kami yang comel2 nie jalan2...aq suke sangat, macam2 kami buat kut....mesti korg nak tau lebih mendalam kan ape yg kami buat kan..yela aq cerita nie,jgn riso ok..mesti aq cerita punye la,lau korg xnak tau pun aq tetap akan cerita gak,lanx la korg nak bace ke xnak,hihihihi,gurau jela..

aq mcm biase la dok umah hari jumaat 2,pastu Yong aq cakap malm nie tegok wayang 11.20pm,aq dah terfikir dah pasal maharaja lawak aq mcm mane,aduyai sempat ke tidak nie...malam pun tiba,aq mcm biase la,tgok maharaja lawak 10.00pm..emm dapat tegok separoh je,sebb kami dah nak gerak tegok wayang cerita kungfu panda,ok la gak cerita 2,lawak jugak la...hahahaha gelak beso aq..dah habis kami gerak g uptown,nak cari barang Dina..baju kurung x silap aq,mama die nie nak belikan untuk die,memg aq suke g uptown 2,siap ade mamat sorg nie mix2 duit parking pulak kat kami,x penah2 kene bayar..lanx kan die la..emmmm waktu makan.. sedap kut steambot yg kami makn,siap sambalnye masok kat mate akak aq..bayangkan la bertapa sedapnye,sampai mate pun bolh masok sambal.hahahahahaha

aq ingat nak la dok umah ptg sbtu,last2 yong aq ajak g Masjid India pulak,emm layan kan jela,g sane bukan ape pun,cume nak sambung cari barang Dina je pun,x jmpe2 lagi la 2 kut,aq ikut kan je...bolh tahan sesak la..sampai pening2 gak la aq kat dalm pasar 2,x cukup ngn 2,aq dibawa ke sogo pulak,emm nie x pening sangat dah,tapi mengantok je tunggu Dina nie mencari kasut die.. aq tegok dah mcm nak pergi kem je die nie,padahal nak balik kampung je kut,lanx la die,pastu aq mendapt berita gembira sebb nak g Dataran Merdeka,memg aq dah lame nak pergi sane waktu malam,lepas je pergi Dataran terus balik n lopa pulak,ape lagi singgah la mkm kat mane tah,nasi lemak 70sen,bak kate Yong aq, "ni la nasi lemak yang yong makan 16tahun dulu bile xde duit"amboi lame 2,aq tanye harga same ke,,die kate same,tapi peniage je lain,dulu makyah yg jual,sekarag x lagi,hahahahahaha

dah panjang sangat kesah aq nie,mane x panjangnye kan.....dua hari punye kesah kut,memg ptut la panjang,hahahaha  
yela aq tunjuk ek pic2 aktiviti kami..

baju kejap je jumpe,tapi tudung die sampai lengoh2 gak la kaki aq baru jmpe..ape2 pun yg dina ni pakai tetap nampak lawa..hahahahaha

 kat sogo nie la buat aq mengantok sangat,layan kan jela
 
Dataran Merdeka wokk..dah tercapai gak aq punye impian..


Friday, May 27, 2011

sory weyyyyyyyyy....

assalammualaikum wey,hihihihihi org tau die ade bace ni,so dari awal lagi org nak minx maaf kat sini, lau ade salah silap ke ape ke ngn wey.. bukan nak meraih simpati ke ape,tapi wey org xtau la nape jadi mcm nie,memg org nie nakal kan,wey pun tau kan..emmmmm xpe la org sedar sape org nie, wey jage la diri elok2,jgn nakal2 sangat,stdy ngn cemerlang sekali,hahahahaha, gelak tawa org x bermaksud dalm jiwa org nie gembira setiap saat,ape2 pun org nak ucap berbanyak terima kasih,sebb dah celik kan mate org n membuat kan org paham ape 2 arti kesabaran,munking dulu org penah cakap yang org nak mehilang kan diri,tapi org x bolh,insyaAllah kali nie org akan cube yg terbaik,mungkin nie jaln yg terbaik,sebelum kite lebih jauh lagi,baik kite sampai kat sini je.. org akan cube jugak lupe tentang kite,tapi org xkan lupe yg kite ni kawan,kite bolh kawan mcm biase kut..org akan cube layan wey mcm kawan2 yg lain gak.. ape2 pun fikir la baik buruknye.. wey dah besar kan..harap2nye wey fikir la ngn positif sekali,jgn buat andaiyan yg bukan2,xpe la lau wey nak benci org ke ape,yg penting wey x lagi sensangra ade org..maklum la org nie kan nakal, mane ade masyrakat nak terima n percaye ape je org buat,k bye2 wey, ingat jgn nakal2, buat mcm biase je k.. org akn teruskan usaha org untuk megubah hidup org nie,bukan untuk sape2 tapi untuk org sendiri,wey pun tau kan......


aq pilih derita merinduimu



cuti sekolah bermula

.......amboiiiiii.......

suke la korg ek yg budak2 sekolah nie,xpe2..bagi kan la suke sampai lebam...... ala g pun 2 minggu je kut korg cuti,x payah nak suke sangt la..stdy jela kat umah 2,yg nak amek UPSR,PMR,SPM,STPM, aq memg galak kan korg dok umah n stdy sampai lebam,i2 baru betul........... tapi lau korg nak rehat2 kan diri pun ok gak.... 
hahahahahahahahahaha..

aq paham kut,sekolah nie la hari2 yg paling membosankan untuk budak2 yg pemals mcm aq nie,hihihihihi tapi 2 dulu,sebenarnye sekolah la hari2 yg palg best tau,betul la cigku aq ckp lepas je dah habis sekolah mesti rase rindu nak sekolah balik,memg betul cakap cikgu aq 2,padan muke aq,dulu mase mak aq suruh pegi sekolh aq mals..tegok sekrg ape dah jadi...rase macam nak pegi sekolah je balik...

sudah la.....bak kate cikgu aq barang yang lepas jgn dikenang,tapi x bolh gak,korg kene kenang jgk tau,cth; SPM belajar dari from4 sampai from5 kan,tapi masok je from5 mesti cikgu korg ade tanye.....mcm nie cikgu korg tanye, 'ingat lagi x topic ni',lpas je cikgu korg tanye mcm 2 mesti korg jwb x ingat kan..sebb mase 2 korg dah from5,topic yg cikgu ko tanye 2,topic from4...nampak x......... so kesimpulanye beringat ingat la sebelum terlambat..

mesti korg nak tau kan pengalaman aq mase sekolah dulu.

yela aq cerita nie,tapi janji kat aq yg korg nak jadi kan ianya pengajaran tau,jagan tiru aksi nie..berbahaya, lau aq nak cerita dari aq sekolh SK sampai SMK memg x la kan..bak kate korg selalu,sampai besok pun x habis... yg 2 tolak tepi ok, aq cerita saat2 terakhir aq kat bangku sekolah la ek..iaitu mase aq nak amek SPM... panjang jugak ceritanye..hahahahaha aq tau korg mesti nak kate kat aq, pendek kan........ betul x.... 
krukkrukkruk

mase aq masok je tahun 2009 2,bukan maen berkoba koba aq nak amek SPM..hahahaha sangup pindah sekolah 2,yg jadi kelakanye aq pindah sekolah lame aq gak,nampak x betape biyolnye aq, mesti korg x paham kan,

xpe2 aq terang kan... aq sekolah SMK ULU BERNAM,dari from1 sampai from3,patu aq pindah sekolah SMK UNGKU AZIZ mase from 4..i2 la mase aq nak amek spm,aq pindah balik SMK ULU BERNAM...sebb aq mase from4 x belajo 1 ape bende pun,sampaikan mase awal2 exam from5 aq punye BM bolh dapt 10 markah je..bayangkan la.. sampai aq kene perli2 ngn cikgu,tapi i2 semua x menjadi penhalang bagi aq untuk berjaya..

sepanjang aq from5,sekolah 2 dah mcm mak aq punye je,suke2 datang lewat n buat hal sendiri,cigku aq pun bukan suke kat aq,hahaha......sebb kan aq pindah sekolah mase from4 2 kut,lanx kan depa la..aq ngn tidak membuang masenye lagi,aq belajar bersungguh sungguh sampai la ckgu pun mule terkejut ngn kebankitan aq kat sekolah 2,keputusan peperiksaan aq pun semakin baik..hahahaha baru cikgu aq tau sape adeq kan.....dari pada awl tahun mase 2 aq dok kat bawah sekali samapi aq bolh jadi top10 mase trail SPM..nampak x... bayangkan ek...

nak tau 1 cerita x pasal sekolah kebanggaan aq nie,sekolah aq berjaya mencipta sejarah baru,apebila bejaya mendapt 100% lulus dalam keputusan SPM..aduyai mals je nak ckap banyak korg tegok sendiri la bukti nie.
tegok pic nie

amboi xde besar lagi ke pic nie,hahahaha tegok puas2 ek...
dalam sejarah kut,sekolah luar bandar pulak 2..
hebat gile sokolah ni,x lupe cikgu2 n kami budak92 sekolah nie

mesti la kami hebat sebb semuanye baik2,xde kes isap rokok n gaduh lansung mase kami pengang sekolah 2,budak2 aq memg hebat la,,gile tebaik dari ladang.. pada semua budak yg masih sekolah lagi,tiru la kami ni semua...tahun yg palng gempak dalm sejarah sekolah SMK ULU BERNAM..... 

aq nak tujuk cikit la pic membe2 aq nie.. tegok ek......

kat bawah pokok pun boleh, dok dengar cikgu aq ajo,dah xde tempat lain ke..patut la cemerlang semua..

ni kat depan pintu surau..bgus budak2 nie,sebelum balik solat dulu.. satu2 nye sek setiap hari ade bacaan yasin n sebelum balim wajib solat..

ni la budak moto kat sekolah aq,n budak2 nie jela kut yg paling ganas kat sekolah,tapi kami baik tau..x de nak buli2 nie..hahaha lagenda ZR aq memg laju kut... wane biru 2..

ok la baye2..malas je nak cerita panjang2 lagi... ape pun aq nak megucapkan terima kasih yg x terhingga kat cikgu2 sekolah SMKUB.. cikgu lau ade terbace ke ape.. saye nak minx maaf sebab nakal sngat kat sekolh dulu.. k.. jase mu dikenang budi baik mu sentiase saye ingat cikgu.. tambah sikit untuk selamanya..

Thursday, May 26, 2011

mane sokongan wey

hey ngek.....hahahaha aq memg suke mcm nie kan,xpe la aq bersabar jela gamaknye,i2 je yg mampu aq lakukan sekarang nie..tapi aq x bolh tido nie,yg wey sorg nie pun mesti x tido lagi agaknye sekarg nie,tah mane2 la die pegi agaknye sekarng nie..aq dah xde kredik ni,aduyai bukan nak minx simpati nak suruh col or sms aq, amboi........... baru je aq nak menulis nie,dah die col aq..hahahaha syg jgak ek kat adeq ni.....wey dah tau kut sebelum korg bace g,mase die col 2 die tanye aq buat ape,aq ckap la tulis blog,nak jgk tau 2 aq tulis ape kat blog,aq bace la untuk die,hahahaha ala die akan bace jgk ape yg aq tulis kan nie.. ok2 lau wey tegah bace nie,tolh la ek wey,beri saye sokongn....terima kasih....

baru je aq nak post die col aq balik,hihihihihi rindu sangat la 2,tapi mcm biase la,x hbis2 g ngn care die,terbaik wey..ape2 aq harap la wey,beri la sokongn kat sye nie...
baik dibalas baik
jahat dibalas jahat

ingat la pesan ibu,jgn nak salah kan ibu mengandung,barang yg lepas jgn dikenang,nanti merana la jiwa,hahahaha xpayah nak kenang sngat la kan,lau nak jdi kan pengajarn xpe la... 

TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA




Mingguan WANITA

aq nak tulis pasal 1 cerita dalm majalah Mingguan WANITA ni
ape2 pun sebelum aq pegi lagi jauh,tegok dulu pic muke depan majalah nie

korang jgn lupe beli tau
sebab  kat dalm majalah nie ade cerita pasal akak aq..
hihihihihihihihihihihihihihi

la xpercaye pulak ek......kirenye aq nak nak kene tunjuk bukti la nie ek,ok lau betul ade cerita pasal akak aq kat dalm majalah nie,korg beli ek majalah nie,nanti bolh la bace pasal akak aq yg hebat nie..
ni aq tunjuk picnye

tegok la muke surat 34 tau,
nanti ade,pastu beli terus,bace kat umah..

hahahahahahaha, bukan aq nak mengalak kan korg membeli majalah nie,tapi aq cume nak korg bace je pasal akak aq ni,hebat kut akak aq ni,emmmmm.......... yela aq cerita la pasal akak aq nie ek... kat dalam majalah 2 bukan maen lagi aq bace,rase bangga kut jadi adik bongsu die nie,mane x bangganye...akak aq berjaya memecah tradisi apabila terpilih berhidmat kat atas kapal perang kut..

mase 2 tahun 2007,woi nah dah lame kut,ehhhhhhhhh xde lame la baru 3 thun je kut,kire baru la lagi 2,mase terjadinye kesah die nie,sebb TLDM nak cube orang pempuan berhidmat kat atas kapal perang..ape lagi TLDM pilih la akak aq,memang patut la akak aq terpilih,sebab die kan mempunyai sikap profesionalisme,ngn sikap 2 la die terus terpilh menjadi angota tetap ,sampai dekat setahun setengah kut,die dok atas kapal perang 2..mcm2 negare dah die pegi... untung la...aq pun untung gak..sebb die ade beli brang untuk aq jgk..

korang nampak x bertapa hebatnye akak aq nie,malas je nak ckp kat org,bile korg bace sendiri dah jelas menunjuk kan akak aq nie hebat..

aq ade bace dalam majalah nie,akak aq nie bercita-cita nak bergelar Assisten Ketua Staff Logistik..amboi tinggi 2 nak capai bagi seorg perempuan macm akak aq ni.........la aq ckap pempuan sebb dah name pun akak kan,xkan akak bolh aq gelarkan die lelaki pulak,sudah......dah x kene 2,melalut dah kenape aq nie..hihihihihihi saje je.... ape2 pun aq akn doa kan cita2 akak aq 2 akan tercapai, AMIN.............

woi..........nah, memg banyak g lau aq nak cerita pasal akak aq ni,emmmm korg bace jela ek..aq nak cerita lagi nie, lupe nak bagi tau akak aq nie anak sulong mak aq,name kat dalm fmly kiteorg pangil adik berdik YONG.. yong aq nie,banyak membantu fmly tau,bukan fmly aq je yg die bantu,kadang2 semua die nak bantu,aq suke sikap die,sebb dulu kami nie org susah kan,tapi bile die dah senang sekarg nie,die pun bagi kami senang,x mcm dalm drama melayu kat tv,bile dah seng lupe daratan,tapi nie cerita pasal Normah Binti Amir Hussien ek..yong aq nie x mcm 2 ok,die senang kami pun senang.. bak kate cikgu aq la..berat same dipikul ringgan same di jijin....

amboiiiiiiiiii........... lau aq nak cerita pasal yong aq nie,memang sampai besok pun aq x tido,aq bolh ckp jgak la,yang yong aq ni speti lilin,sangup membakar diri die ,demi fmly die.....aq harp korg beli la majalah 2 ek, xmahal pun..RM3.30 je,hahahaha,tapi bayak gak cerita lain kat dalm majalah nie,k semoga anda tidak diselubungi misteri....

...........beli jgn x beli.........
...........beli jgn x beli.........
............beli jgn x beli..........

ala mesti korang nak pic akak aq ngn jelas kan
tegok nie

lawa kut akak aq nie..ade anak sorang

sedia berkorban untuk negara

nasi goreng awal pagi

.......................LAPO.....................
 aduyai, aq dah xtahan menangong derita kelaparan nie.

aq dah membuat kepusan sekarang nie untuk melihangkan rase lapar nie ngn menyanyi.. nak tau x lagu ape yg aq nyanyi..

ni lagu nye
adeq dah pulang emak buat cucuk
mudah saja tambah air
adun sebati goreng kan sedia 
kecodok adabi namanya

pastu aq ulang la sampai kenyang,hahahaha memg nyanyi lagu ni bolh kenyang kan perut aq nie,walau pun aq makn haya dua kali sehari,tapi sekali aq makan mcm makan untuk 3 org,nampak x bertapa pelahapnye aq..
emm............... aq tetap lapo lagi nie,nyanyi pun x gune dah.. mule2 aq suruh akak aq masak kan sesuatu untuk aq,tapi die dok sebok tegok CSI 11 die 2,pangil pun x dngar,memg anak amir hussien mcm 2.buat je susuatu bende fokus habis....... 

geramnyeeeee........

xpe2 aq dengan segera pegi kat dapur,nak memulakan impian aq untuk menunaikan hajat perut aq yg lapo nie, terus sediasedia aq megumpul kan alatan n bahan2 memasak di dapur..  korang tegok pic aq nie setelah aq hampir siap masak,sebok2 akak aq nak amek gmbo aq,bak kate die, aq pun pro gak amek photo nie.. amboi kalah aq..

ni la hasilnye.. bolh tahan gak la die nie amek gambo aq

dalam fikiran aq x lain akak aq nie nak sikit la 2,hahaha memang x la nak bagi kan..sedap kut..die cakap dah kenyang,so aq ape g memper poyo kan diri aq n belagak xnak bagi die rase la,tau pun yang adeq die nie masak sedap..xpe la aq pun sebenarnye x sampai atie xnak bagi rase,so aq pun tinggal la kan untuk die sikit..
aq nie memg x reti masak pun,saje je nak cube2.. tapi lau setakat nak masak yg merapu aq tau la,paham2 sudah,budak laki kan..bujang pulak 2 
nanti aq tunjuk pic sebelum makan n selepas makan ek..
hahahaha...

korng nampak x bertapa sedapnye masakan aq..

akak aq pun puji kut........hahahaha sebenarnye,die senyap je x ckap ape2,aq tanye die agak2 aq bolh jdi pemasakman ke,aduyai mesti korg xtau ape 2 pemasakman kan,ala mcm superhero gak la.. tapi akak aq angok je.. kire die kate ok la kut,aq tegok die pun habis kan ngn licin sekali,sampai xde sebutir nasi pun yg tinggal, kire aq punye pingan ade la gak 2 3 4 butir nasi lagi,ni akak aq xde lansung.. nampak x bertapa berjayanye aq memasak malam nie..

kesimpulanye kat sini,korg lau lapo masak la sendiri ek..
jgn nak harap kan org lain,kire untong la ade orng nak masak sekarg,nati yg pempuan lau x dari sekarg belajo masak mcm mane nak bagi laki korg makan,yg laki pulak,lau x belojo same,tibe2 bini ko mengandong sape nak masak kan untuk bini korang..  
bak datang

usaha tangga kejayaan
 lau ko rase xde tangga kat umah ko,xpe sebb bukan tangga kat umah ko 2 ade baru bolh berjaya, 
lain kali pegi sekolh k.. ade la cigku ko cakap pasal bende nie..

AD111B

mule2 aq nak memperkenal kan kawan2 aq nie..korg tegok la pic depa nie dulu ek,
yang korg geng simpan memori kite sem1,sem2 n dah hbis stdy pun sampai mati tau.

depan dari kanan: Zanny,Irfan,Shasha,Eety,Dyla,Kyra,Miza,Ana,Tiara
tegah dari kanan: Roy,Kecik,Marwan,IKRAM,Chequedut,Adeq
belakang dari kanan:Keju,Zamir,Maula,Nuar,Nazwan

hahahahahaha..GENG korg memg sempoi la, terbaik dari ladang n lautan dalam,dari sem 1 lagi aq dah nampak clss kami nie hebat.. sebb aq tegok masing2 memberi semangat berkawan yg kuat,dah mcm adik beradik dalm clss nie..siap ade gelaran masing2..tokwan,mak,along pun bolh..yang lain jadi adik beradik je,xtau la sape angah sape alang..aq rase patut mendahulukan yg tua..sebb clss kami x semua umur yg same,jumlah semuanye 20 org,17 same umur,2 atas kami,1 tua gayut,kruk3..jgn marah ek ikram.. alamak kantoi la pulak ikram..sory2..minx maaf lagi...

sepanjang sem 1 masing2 buat hal sendiri,ade la gak yg bertegur tegur,ala biase la 2,nak kenal2 kan,dah nak last sem baru ade kumpul 1 clss,dalam uitm 2 kami je kut yg berkumpul 1 class mase dah nak hbis sem1..ade la gak yg dengki ngn clss kami,hihihihi.. sem1,aq mcm biase la ngn care aq melayan dierong nie..aq nie kan nakal..hahahaha aq tau depa bukan suke aq pun mase 2..tapi aq memg mcm 2..wahai GENG semua,sekarg korg suke x kawan ngn aq..hihihihiihi, ini la aq sebenarnye..korg kena kenal aq dulu k..lau ade salah silap sepanjang sem 1 aq minx maaf ek..

tegok dulu pic2 kenangan sem 1..

belajo drawing,amek ko antara bende palg susah bagi aq,memg la susah tapi kene buat jgk kan,sebb nak bgi lepas sem 1,aq dah buat banyak pun masih g dapt markah sikit,sedih aq,xpe la,sbar jela kan.. MB nie pun 1.. hahahahahahaha

bel ohhh bel,nape ko buat aq mcm nie..padan muke aq. memg la aq suka sngt msok clss nie,dah usaha pun gagal gak, ape nak jdi la aq nie..xpe la lepas nie aq akan pasti kan aq berjaya untuk memahami erti bel yg sebenrnye.. amboi...........
hahahahaha

lau korng nak ade logo,budak2 nie bolh buat kan untuk korg.. ala.............. aq pun bolh gak buat,lau nak la..
bak datang,

best la gak belajar camera ni,disebab kan clss nie la aq dapt awek aq..hahahaha..jgn salah faham la,awek aq D5000 2 la,pe g.. wahai D5000 akan ku jage enkau lebih dari segalenye,ini lau syg aq bace nie mampus aq,
hahahahaha

vcl,menyusahkan aq gak la clss nie,xpe la...ape2 pun clss nie enjoy gak la.. sampai kan final aq x bolh buat,enjoy sangat kan.... 
padan muke aq..

hahahahaha..............  saat nak kenal name pangilan masing2.. 
ingat x.. hbis semua tebongkar mase nie.. mcm2 name kua pulak 2.. 
lanx kan

ni ade video mase last sem1 lau korg tegok video nie,bolh la kenal sape kami,
hahahahahaha


ape2 pun aq hppy ade budak clss mcm nie..mcm2 la dieorg nie..pelik2..masing2 ade care mereka,betul x geng..aq tau semua geng aq tegah bace cerita nie..hahahahaha korg tau kan bertape aq nie pencinta kawan..bukan pencinta wanita tau,lalalalalalalalalalalala****,memg x la nak cinta wanita nie..korg jgn pelik pulak ek..hihihihiihiihii 
aq rase cukup la korg kenal budak2 clss aq nie..
geng aq nak ucap kan terima kasih sepanjg korg ngn aq stdy mase sem 1..
tapi syg mase sem 2 kami kehilgn azri n panda.
xpe la xde rezeki nak stdy same2 kan..
hihihihihihihihihihihihihihi 
apesal aq gelak ni
geng korg paham2 jela ek..
senyap2 sudah....

ape2 pun masih banyak g aq nak cerita
.................bersambung...............

balik sekolah

tiap2 hari isnin hinnga jumaat mesti hari sekolah kan biase nye,kadang2 hari sabtu pun bolh ade sekolah,ape bende la buat kat sekolah hari sabtu,ni anak sedare aq cakap hari 2,sekolah hari sbtu sebb ade koko,emm layan kan jela,aq sekolah dulu mase budak2,koko hari rabu,mungkin sebb aq dulu sekolah kat kampung,yg anak sedare aq nie sek kat bandar la jugak..hahahahaha.. korg nampak x...

name anak sedare aq nie Dina, baru je jap tadi aq amek die balik sekolah,sebb 2 la tajuk cite aq nie balik sekolah,bukan aq yg balik ke sekolah balik,tapi aq amek dina ni tadi balik sekolah..dok mase kat atas moto tadi bukan maen lagi die,nak suruh aq aja die buat blog,dina nie baru drjah 4 sekarg nie,dah pandai dah,aq dulu mase umur sebaye mcm die,xtau ape2 pun,biar la die lagi pandai dari aq pun..aq suka lau die pandai... 
ni korg tegok sikit muke die...

ni la budak manje 
tegok je pun dah tau

macm2 la die nie kan..hari2 aq amek die balik sek,mule2 2 aq nak amek je die,mesti aq xjmpe die,pastu sedar2 dah ade kat umah..bengang je aq.. penah jgk die cakap nak balik jalan kaki 1 hari 2,tapi x jln pun,aq tuggu2 x blik2,padahal die kua sekolah 6.30pm tapi dah kul 6.45pm samapi g umah,amboi ape la jadi kat die nie..x jmpe jln balik ke..aq pun terus la cari die mase 2,last2 ade lagi die kat depan pagar sekolah die..geram je aq..lepas 2 aq tanye nape x jalan kaki,die bolh ckp terlupa..emm.......... layan jela..

semalam betul2 die jalan kaki terkejut aq..baru je aq kua dari rumah akak aq nie,die dah nak sampai pun umah.baru aq terlewat cikit je..aq ingat die nak marah ke ape..lepas 2 die gelak je..hahahaha memg aq suke die gelak..selamat..lau tidak 1 hal........ korg nak tau tadi die ckp ape lagi kat atas moto..... 

die beria sngt nak aq tulis pasal die..nah amek ko dina poksu dah tulis..
bace la sampai lebam ek dina..nanti dina bace la blog poksu puas2.. 

ape2 pun lau dina bace blog nie.. ingat pesan poksu..
nambor..
  1. jgn nakal2
  2. belajar rajin2
  3. mengaji jgn lupe
  4. jgn nak mengarah je
  5. buat keje sekolah
  6. pandai2 la dina nak fikir,hihihihihihi

amboi poksu nie cakap je pandai kan..dina dengar la cakap mama dina ok..

kepada kawan2 aq yg ade adik ke ade anak buah ke..korg2 pandai2 la nak nsihatkan dieorg nie.. maklum la depa kan budak2 lagi..nanti depa dah besar mcm kite bolh la depa fikir sendiri..ape2 pun yang tua dikasihi,yang muda disayangi.. ingat la org yg tersayang..

krukkrukkrukkrukkruk

Wednesday, May 25, 2011

Produa Kelisa

bapak ku pulang dari kota
bapak ku bawak kan kereta
kereta kecil warna merah 
boleh ku bawak ke sekolah
pompompompompompompompom
kereta kecil ku berbunyi
mari la adik mari awek
boleh ku bawa jalan2

.............hahahahahahahahahahahaha............

korg perasan x lirik lagu kat atas nie,mesti korg pun penah nyanyi kan mase kecik2 dulu,lagu nie antara lagu kesukaan aq waktu kat sekolah tadika dulu, padahal lirik yg aq tulis kat atas nie dah salah dah..boleh pulak nak bawak awek..amboi,duit pun xde nak isi minyak kereta, ade hati nak bawak awek jln2 naik kreta,boleh tahan gak aq nie.. ni la ade 1 peribahasa,hidung tinggi... ehhhh bukan hidung tinggi 2 sombong ke..aq mane ade sombong la,xde kenemegene la,memg la xde,sebb aq cume nak bagi tau korg je,ape maksud hidung tinggi 2,maklum la kadang2 anak melayu kite ni lupe ape maksd2 disebalik kate2 manis orng2 dulu,cehhhhh manis la sngat padahal nak perli korg je 2..hihihihihihihihihi

dah mule dah..memg setiap aq tulis cerita je mesti melalut kan..so lepas ni paham2 jela ek,sebenarnye aq ade cerita disebalik kereta kelisa nie,maklum la aq nak cerita pasal kereta kancil aq yang aq dapt dari fmly belum lagi mase nye..nanti aq cerita pasal kerata kancil aq pulak ek.. kite sambung cerita ok,pasal kerata kelisa nie..sebenar aq dapt pinjam kereta nie dari kakak aq,hahahahaha.. seronok nye aq,sebb aq mals nak bawak kerata kancil,nak bagi kereta kancil aq rehat secukup cukpnye,dah aq lenjan habis kereta aq 2 kat melaka,bagi la die rehat dulu kan... korng nak tegok x pic kereta kelisa akak aq nie..
 ala lau korg xnak tegok pun aq tunjuk gak..
........hahahahahahaha.......

aq suke bawak kereta nie

tapi kan............ akak aq pesan mase nak bawak keta ni di jlan raya jgn langar lopak,laju xpe la katenye,amboi memg la kereta nie laju,mane la tau mase aq tegah laju 2 ade lopak kat depan aq...sudah... mesti telangar jugak la kan..hahaha so adeq minx maaf awal2 la ek.. ehh akak jgn la marah pulak..adeq gurau2 jela, ye adeq tau la nak jage kereta hang nie,xkan la adeq nak bagi jahanam,nanti lau kereta ni rosak adeq nak bawak kerata ape lagi,so adeq jage elok2 kerata akak nie,,jgn riso la ek...

ape2 pun aq nak cerita kat sini,korg jage la barang korg elok2 ek..tapi lau ade yg suke meminjam barang org 2,pandai2 la jage ek,jgn la sampai ko jage barang ko tapi x jage barang org lain,amboi banyak cantik muke ko,memg sekali jela org nak bagi pinjam barang kat ko..ingat tau semua yg ko gunekan jage la elok2..ape sekali pun la.. berus gigie pun kene gune betul2..hahahahaha mangkok tandas pun kene jage la..karang x pasal2 berak dalm plastik..pastu lau korg x tau nak campak kat mane plstik 2,campak je kat parit tepi umah aq,hahahahahaha.
lau ade yg bace nie terase adeq minx maaf ek
gurau2 je..

PESANAN KHAS INI DIBAWA OLEH ADEQ

selangor fc kalah lagi!!!!!!

.............ALAMAK............
malu la aq sebagai org Selangor mcm nie

sebb baru je tadi Selangor FC kalah ngn Harimau Muda A,1 berbalas 2... xpe2 aq sabar jela gamaknye, padahal aq pun dah lame x tegok liga kat Malaysia nie,x kire la liga super ke,lige perdana ke.. sebok la kan katenye hihihihihihiihiihiii..
hari ni aq nak kongsi pasal bola sepak la pulak.. 
boleh kan....

sebelum aq pergi lagi jauh,korang tau kan yg malaysia menang Piala Suzuki tahun lepas, amboi...... aq tegok lepas je Malaysia meng piala 2,bukan maen mahal lagi jersi Malaysia, sampai mencecah RM60 2..aq pun terjebak jgk beli mase 2..xpe la,bak kate org tinggi mane la wang ringgit,ngn usaha pleyer2 kite mase 2 kan.. ala jersi yg aq beli 2,bukan ori pun...poyo je lebih.. mencekik darah betul la peniaga2 jersi ni.. pandai dieorg kan..lanx depa la..

aq teruskn cerita pasal bola nie ek,memg x dinafi kan lagi la yg aq pun salah sorg pemain bola,ala bukan hebat mane pun..sepak kiri kanan pun aq xpandai,lanx la kan....aq maen bola bukan nak ape2 pun nak sehat je.. aduyai x pacaye la 2.. xpe2 nie aq tunjuk pic aq mase maen bola 7 sebelah,nie je yg ade,yg lain xde camera nak amek pic aq..banyak kali gak la aq maen bola..
x percye kan,tegok nie

ni la budak2 dalm pasukan tanjong bernam
yeke name pasukan aq tanjong bernam mase nie.. entah la...
hahaha semua nie budak kg aq ngn budak kg seberang

ala mase nie pun meng sekali je,aq ade jaring kan 1 gol,perlawanan kedua klah..hahahaha leps 2 xde dah perlawanan ke tiga,sebb pertandingan nie kalh mati.. kan............. korg nampak x...hahahahaha
lau korg nak tau g,aq banyak cedera sebb maen bola je..habis badan aq berparut sane sini,semuanye kerane bola.. xpe la dah minat kan.lau aq kat kg sekarg nie,xde keje lain la yg aq buat,ape g maen bola ngn budak2 aq kat padang sek la..tiap2 ptg 2,lau demam pun maen gak..x kire la ape pun yg terjadi bola tetap bola.

aq nak sambung cerita lagi bolh x..ni pasal fulsal la pulak.. aq rase same je kut bola gak..entah la..tapi nie maen kat atas simen, same jela kut.. sebab guna bola gak..name je futsal,aq suke gak maen futsal..sampai kasut aq jahanam dah sekarg nie,nak beli yg baru x beli2 lagi,duit xde la.. pokai.. ekonomi gawat..hahahaha lau korg nak tegok pic aq sebelum maen futsal nie ade..
nah kau tegok,nak sangat kan..

ni budak level aq kat kolej jebat
senio vs junio, kami menang tau..

hahahaha..aq nak bangge lagi nie,mase nie aq jaring kan gol kemengan kami junio di level,kan....... korg nampak x..padahal mse 2 kasut aq tapaknye dah nak tercabut pun.tapi ngn semangat kesukanan yg tinggi aq menjaring kan gol i2..amboi.. nie memg poyo.. ehhhhhh ape aq dah melalut nie..padahal tajuk cerita aq Selangor kalah kut..memg aq suke marapu kan..lanx la..nie kesah aq kan.. lalalalalalalaalalalala****..

kesimpulanye mari la kite sokong bola sepak tanah air kite,x payah nak sokong sngat la liga luar ek..x hbis2 ngn liga eropahnye..padahal liga Malaysia  pun ade kut..korg x payah nak hujan emas dinegeri org,ujan batu dinegri kite sngt la kan... jgn lupe tegok tau,liga2 kat malaysia nie..xnak tegok pun xpe la,janji tau perkembangan ok..

MAJU LAH SUKAN UNTUK NEGARA
.........hahahahahahahaha........



'SSMS' [ @_@ ]

ape bende la tajuk aq tulis nie..mesti korg x paham kan ape mksd 'SSMS',

maksud 'SSMS' adelah SAYA SAYANG MAK SAYA, saje je tulis tajuk cerita aq mcm 2..
memg aq suke buat org jadi pelik mcm nie..hahahaha ape bende la aq mengarut nie....
xpe la korg bace la cerita aq nie ngn penuh penhayatan ek,hihihihihihi

aq dah nak mule cite ni, korg layan je ek..

sebenar aq nak cerita psl mak aq, itu la sebb aq tulis tajuk cite aq 'SSMS',xkan aq nak cite pasal aq sms ngn pondan pulak kan,xde kenemenege pun.. ni cerita pasal mak aq k.. ingat 2 pasal mak aq.. jgn salah paham.. 

agak2 korg pun mesti ade mak kan..
mane ade org lahir kat dunia nie xde mak...
bak datang...............
 aq rase semua lahir ade mak
mane ade bapak korg bolh lahir kan korg,buat korg bolh la..
hahahahahahaha........

amboi sampai sudah x mule g cite pasal mak aq,lau aq nak melalut mcm nie.. 
ape2 pun aq nak tunjuk wajah mak aq dulu..

umur mak aq dah 63 tahun sekarang

name mak aq Timah Binti Sutan, mak aq nie seorg janda,hahahaha kantoi mak aq janda,bukan sebab jadi janda bercerai ke ape,tapi sebab papa aq meningal dunia mase aq umur setahun 5 bulan,amboi papa... bukan papa la tapi abah, iaitu Amir Hussien.. korang bayang kan la macm mane die bolh besar kan aq ngn adik beradik aq yg lain,mak aq nie bak kate org la,die la suami die la isteri..aik..mcm mane 2..entah la..lebih kurg, die la segale galenye bagi kami lepas kami punye abah meningal..

pengorbanan mak aq nie sungguh hebat,die seorg yg penyabar dan xpanh pukul anak2 die,walau pun anak2 die nakal..mcm aq nie..nakal sungguh..terok perangai,hihihihi ,ape yang aq nak beli mesti kadang2 x dapt..memg la x dapt,sebab kami nie org susah,tapi mak aq akan  usaha gak nak beri kan ape yg aq ingin kan.. lau korg nak tau mak aq nie kejenye dari dulu cari duit ngn menjaja je..dari rumah ke rumah,mcm mane 2 ek.. 
nie aq tunjuk pic nye..

mak aq x reti bawak moto n basikal,korg bayang kan la ek,mcm mane mak aq hadapi hari2 die sepanjang mencari duit untuk membesarkan kami semua.

mcm nie la,ape2 pun aq bangga dapt mama seperti mak aq nie..die adelah yg insan yg terhebat penah aq miliki.... so kesimpulanye,korg hargai la mak korg n jgn melawan tau ckap mak..dengar nasihat mak tau,bak kate mak aq bercinta lepas belajar,tapi cikgu aq ckap pulak dah masok universiti cari la awek.. sudah????? mane 1 aq nak dengar nie...ape2 pun bak kate mak aq tiru bende yg betul xpe jgn tiru bende yg salah..

aq doa kan mak aq sentiase sehat2 sejahtera,mak duduk je umah ek..banyak2 kan berehat sebb adeq dah besar,bolh cari duit sendiri.. adeq minx maaf kat mak sebb selama nie adeq banyak buat silap terhadap mak. 
sayang mak sangat2...... 
MUUAAAHHHHHHHHHHH..

Tuesday, May 24, 2011

CINTA?

lalalalalalalalalalalalalalalala ****
sebenarnye aq x paham pun ape i2 cinta
tapi bagi aq la nak mendpatkan cinta 2 memg sukar
sebab dah tentu2 la korg nak bercinta sebb nak mengatal 
kan.........
korg nampk x bertapa murahnye cinta sekrg nie..
terpulang la pada korg nak nilai cinta 2 macm mane
tapi korg ingat la 1 je bende ni bercinta bukn kerna nafsu tau tapi kerna allah ok
kadang2 aq pun x lari dari cinta yg murah nie
nak buat mcm mane kan aq nie manusia gak
x lari dari melakukan kesilapn,
 amboi............
memg la x lari dari kesilapn 
dah tau bercinta waktu ini memg mcm 2 yg pegi bercinta dah kenape
ibarat mencurah air kedaun keladi
hahahahahaha....
 xde knemgene pun,memg aq selalu mcm ni..
x kesah la ape pun lepas nie aq akan cube yg terbaik dengan cinta aq
biar la kesilapn aq selame nie memberi pengajarn pada aq
andai kate betul niat kite baik la yg kite perolehi
xmudah sebenarnye nak berubah n memiliki cinta yg sejati sampai ke mati
tapi x mustahil semua 2
sebab aq penah tegok 1 cinta yg betul2 sejati n membawa ke syurga
lepas je aq melihat sendiri cinta yg begitu indah nie 
depan mate aq sendiri pulak 2
memg aq betul terharu n menitis kan air mate
lau korg nak tau cinta sape yg aq tegok 2 
ni ade picnye tgok nie...

 ni abg aq n isteri die,ank die ade 4 org sekrg..

aq betul2 respect abg aq nie, die sangup behenti keje tau
semate mate die nak jge bini die nie,sebab bini die nie sakit
i2 la aq cakap tadi cinta abg aq pada bini abg aq nie  
  ini la cinta yg begitu hebat dimate aq
 korang bayang kan la mase 2 bini abg aq kat hospital lgi
x sedar kan diri hampir 2 minngu
aq pun ngn abg aq melawat msok ke dalam bilik rawatan
kat dalm 2 aq betul2 teharu n menitiskan air mate tagok akak ipar aq nie
setiap kate2 yg abg aq keluarkan dari mulut die
x satu pun aq rase die menipu dalm kate2 die 

ini la 1 cinta yg betul2 sejati tau
lau aq tegok org lain bercinta i love u la u love me
ape bende la...semua 2 tipu je..mengarut doh..
emm korg padai2 la fikir baik buruk bile nak bercinta ok
korg semua sedar la dari sekarg bahawa cinta i2 amat indah sebenarnye
cume salah kite jgk salah angap ape i2 cinta yg sebenarnye
aq ckap semua nie bukan nak korg ikut ape yg aq ckp tapi aq nak korg fikir...
layan..................
 x lupe aq doa kan akak ipar aq nie sehat2 selalu,moga2 abg aq tabah menhadapi cabaran nie.. 
AMIN


Disebalik Kongsi

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha,..
awal2 lagi aq dah gelak, sepanjang aq hidup nie antare cerita yg paling kelaka n best,bagi hidup aq la..
mcm ni la senang cite n nak memendek kan cerita ni lagi aq ade beli tiket wayang nie...tapi aq x dapt tegok cite nie tau...(sedih dalm gembira).

ni la tiket wayang yg aq beli tapi x dapt tegok mase ni.

ape2 pun aq dah tgok cite ni,mari la aq kongsi cerita kongsi ni ngn korg n ini pendapt aq la tentg cerita melayu geng kelaka nie.. serius la sepanjang aq duduk kat kerusi n tegok sendiri cerita ni ngn mate kepale aq sendiri memg x best la cerita nie bagi aq..sakit atie tegok,lau aq tegok cite nie msae 18 May hari 2 mesti aq xdapt join bende lagi best.. iaitu birthday kakak aq,sebenarnye dah lame birthday die tapi baru nak sambung same2 ngn anak amir hussien yg masih solo lagi,hihihiihihihi
 
ni antara pic mase birthday kakcik,untung la dpat hadiah..

aq gembira sngt mase ni,sebab makn sedap n aq dapt amek pic akak aq yg comel nie, akak aq nie belum kawin lgi,hahaha cerita psal die pulak dah kenape,xpe la die kan akak aq,so suke aq la nak cerita ke tak pasal die sebb ni kesah aq kan,. akak aq nie baik ngn aq,kadang2 je masok air,biase la asam garam adik berdik..x kemane nye nasi kalu x ke pingan lau nak makn dlm periyok pun bolh,ape yg x bolhnye.. amboi xde ke lagi cite yg melalut,kan.......
 
ape2 pun aq syg semua adik beradik aq,dieorg banyak membantu aq,mklum la adik bongsu kan,so ape pun yg aq nk semua die akn usaha beri pda aq,lau nak bende yg mengarut beli sndiri la,setakat kasih syg bolh la, kan..............
i love semua anak amir hussien..
layan...........