Sunday, July 31, 2011

pencarian cinta

ku mencari cinta yang suci dan indah,
agar hidup ku lebih bermakna..
pencarian cinta bermulanya iya,
dalam hidup ku yang tidak sempurna..
 
akhirnya diri ku memiliki cinta,
 yang tulus dari seorg wanita...
ku berasa bersyukur kepada yang esa,
atas cinta yang dikurniakannya..
 
akan ku jaga ia keakhirnya,
walau dugaan datang melanda.
pencintaan ini yang telah terbina
biar kan ia kekal abadi..
 
selamanya
selamanya
selamanya
...........................selamanya...........................

korang nyanyi sekali ek..
aku sudah serta kan irama dan lagu

video
sebelum play korang stop dulu lagu blog nie
kat bawah sekali tau..

terbaik wookk
 
nanti aku bercadang nak buat video lain.

puasa

selamat berpuasa aku ucap kan kepada semua umat islam

cerita kali ini tiada yang menarik pun,
cuma ada 1 kesah aku nak cerita,
kesah ini membuat kan,
semua orang terpaksa,
menahan diri dari lapa dan dahaga,
tak lupa jugak dari menahan nafsu...

ini semua perlu dilaksanakan,
bukan dengan terpaksa,
tapi dengan penuh keimanan,

tak tau la nak cakap apa lagi,
sebb otak aku tegah beku malam nie,
susah nak cakap la..
k bye2......

jgn lupa niat puasa ok.



Tuesday, July 26, 2011

senang hati

apa2 pun korang tegok dulu apa yang aku ada nie

tiket perlawanan kelayakan piala dunia
MALAYSIA vs SINGAPURA

syukur alhamdulillah pada ALLAH,
sebb aku dapat memiliki tiket ini,
tak sia2 beratur dari kul 7 tadi,
padahal aku beli 1 je pun,
semangat la aku,
sediasedia la harimau malaya,
terbaik dari ladang dan lautan dalam,
walau pun aku datang sorng besok.
apa ada hal...........


sapa yang dok sebelah aku nanti,
kita sorak sama2 ek,
tak kira melayu,cina,india,asli atau pun lain2 bangsa,
hahahahahahahahaha
suka yang tak terhingga la aku.

tak sabar nak tunggu besok,
layak atau tak,
itu belakang cerita la,
janji aku ada semangat bola,
menang biar bergaya 
kalah pun biar la bermaruah.

kepada penyokong harimau malaya,
mari la sama2 kita doa kan kemenagan kita ye,
doa itu adalah senjata kita,
dan para pemain ke 12 jgn cepat melatah ok,
semuanya dah ditakdir kan,
janji kita dah buat yang terbaik.


aku betul2 gembira sampai berguling-guling dah nie,
tak tergambar tau rasanya,
itu belum menang lagi,
kalau menang memang gembira la aku,
wala weyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

tapi kesian gak la kat org yg tak dpat beli hari ini,
panjang kut beratur tadi,
apa pun tak boleh,
korang tegok kat tv je ek,
semangat kesukanan tau,
hihihihihihihihihihihihihi

maju la sukan untuk negara


tiket habis sialllllll

mencarut dah aku nie.....
memang aku tak puas hati kut,
aku sampai stadium 3.30pm kut tadi,
memang nasib malang la aku gamaknya,
xdapat nak beli tiket,

yang nak jadi kan ceritanya,
sebenarnya ada je lagi tiket,
tapi disebab kan bangang nya FAM
dah aku tak dapat beli untuk hari ni punya jualan,
apa la salah nya cetak sampai 95k siap2,
pastu jual terus hari nie,
xda la susah kan orang yang datang lewat.

masa jualan sebenar kul 9am sampai kul 7pm,
tapi tiket dah habis masa kul 3pm kut,
apa ke jadahnya.........
kesian la yang dah minx keje separuh hari 2,
tak akan nak biar depa amek cuti besok,
semata-mata nak beli tiket.

kalau tiket habis terjual 95k hari takpa la,
boleh la jugak aku terima,
ini tidak ada lagi kut tiketnya,
aku bukan apa,
cuma malas je lagi nak gerak pergi BJ lagi,
dah susah rasanya...............

kesimpulanya aku dah betul sakit hati hari ini,
jangan la buat saya mcm nie,
nak stadium penuh,
tapi ada pihak yang lepas pandang perkara ini,
kesian la kat abang akak yang tak dapat beli tiket tadi,
takpa la. benda dah jadi,
nak marah pun buat sakit hati je kut.

apa2 pun korang tegok video ni ye

Monday, July 25, 2011

marah

orang tua selalu cakap,
muda2 lau selalu marah cepat tua,
memg aku dah mcm orang tua pun,
hahahahahahahahahahaahahahaha
bukan aku yang cakap tau,
tapi wey dan rakan2 aku yang cakap....

takpa la.......
janji mereka dan anak cucu mereka bahagia,
wala weyyyyy,
terbaik atau terbalik ek,
mesti la aku dah patut sedar,
yang wey selalu kena marah ngn aku,
kesian die kan.................

ala jangn la ambil hati sangat ek sayang,
biasa la lelaki kan ego,
lelaki la jugak pemimpin wanita,
xkan la nak wanita pulak meminpin lelaki,
mana boleh mcm 2 kan....

apa2 pun semua nie terjadi bukan saja buat2 tau,
tapi semua nie terjadi sebb saya sayang awak,
hihihihihihihihihihihihihihihi
nampak tak bertapa senangnya hati saya,
terima kasih sebab awak sabar ngan perangai saya,
saya tak akan sia-sia kan awak ok,
masing-masing dah besar kan,
baik buruk semuanya ditangan diri masing-masing,
pandai la nak pilih kan...................

jgn lupa pulak 1 benda nie.......

keluarga diutamakan
kawan di ingat selalu
awek di cintai

pesanan dari budak pelik

Sunday, July 24, 2011

terok perangai

assalammualaikum
ape pun tak boleh,
setiap apa pun yang berlaku,
semua kehendak di atas sana tau,
aku balik je kampung,
banyak yang aku nampak,
agak2 terok gak la perangai aku sekarang nie

terima kasih la pada kawan2 semua
yang aku jumpa kat kampung sana.
kita lepak tak sia-sia la malam 2,
hahahahahahahahahaahhahaha
kesian mamat kene basuh ngn aku,
padahal aku pun x betul,
ada hati nak basuh orang,

tapi bila di fikir kan balik apa yang aku cakap malam tu,
aku patut buat jugak,
jangan pandai nak cakap hal orang je,
hal aku nie pun tak betul lagi,
aku rasa dah patut aku buat dari sekarg,
aku nak semua impian aku tercapai..

selama nie aku rasa banyak yang aku lepas pandang,
disaat ini la aku nak ubah segalanya,
aku nak perubahan yang baik,
taknak lagi buat sambil lewa,
sebelum nasi menjadi bubur,
baik aku sukat air betul2,
sebelum tanak nasi 2,
moga2 dapat la jugak aku makan nasi yang sempurna.

disini aku mohamad fairus bin amir hussien,
ingin memohon maaf,
atas segala kesalahan saya ye,
saya juga mendoakan anda semua.............................

Saturday, July 9, 2011

pertama kali

aku tak tau la kenape hari nie,
dari pada mimpi malam tadi aku rasa,
macam tak sedap bandan je,
apa la yang aku  fikir kan ni,
mungkin aku risau ngan kehidupan aku kut........


buat pertama kalinya,
aku takda perasaan semasa tegok wayang,
apa la yang aku tegok kan tadi pun aku tak tau la,
buat habis duit je kan..
padahal aku tak paham pun ape cerita yang aku tegok tadi,
OMG......
aku tulis kesah nie pun,
dalam keadaan aku tak tau ape yang aku tulis,
dalam fikiran aku,
bayak cerita lagi aku nak cerita,

nak cerita semua,
memang tak dapat la kan,
ape pun tak boleh,
tapi.................
boleh tuju lagu tak?


malam tadi masa aku tido,
kan.........
nak tau tak apa yang aku mimpi kan?
aku mimpi ambil SPM,
ape benda punya mimpi la kan,
aku tak paham,
kenapa aku mimpi benda yang dah lepas,
sedang kan mimpi selalu berkait rapat dengan apa yang kita fikir kan,
aku rasa aku tak fikir pun pasal SPM,
pelik la mimpi nie,
sampai berjaya buat aku macam nie,
lantak la..........................



tapi kan.........................
betul ke mimpi aku yang buat kan aku macam nie,
ke ada benda lain yang aku fikir kan,
entah la......
aku dalam keadaan keliru,
dan aku tak tau apa yang aku tulis kan nie,
ini dah betul kesah pelik dah nie,
memang pelik pun,
sebab aku dah mengarut kat blog aku nie............


****

Friday, July 8, 2011

siapa sangka

lalalalalalalalalalalalalalalalalalalalalala
[dalam keadaan tutup telinga]
.....................................
.................................................
 ..............................................................
.......................................................................
wala weyyyyyyyyy
[dalam keadaan teruja]
 terasa teruja la pulak aku nak tulis cerita mengarut nie,
tak kesah la teruja ke ape ke,
yang penting aku nak kongsi jugak kesah nie,

kesah ini bermula dari pertama kali aku tegur minah nie,
mase 2 kat class bel part1,
hingga la aku tulis cerita ini, 

hahahahahahahahahahaha 

apa2 pun aku nak gelak,
........dulu.........
kami ni 

kadang2 kawan,
kadang2 benci,
kadang2 lawan,
kadang2 musuh,
kadang kutok2,
kadang2 gelak same2
kadang2 makan hati,
kadang2 adik beradik

banyak sangat la kadang2nye
ape2 pun kami nie memang pantang berjumpa
mesti nak bertekak je
lantak la...
bak kate orang tua,
selalu bergaduh itu la jodoh kite,
amek ko,
 sekarang bukan kadang2 lagi,
hari2 bahagia
harap2 semoga bahagia selalu la,
barang yang lepas jangan dikenang,
yang nak dijage barang yang tengah ade depan mata nie,
karang terlepas tak pasal2 je,
rugi2
kesimpulanye
jangan nakal n teruskan hidup anda,
jangan biar kan hidup anda diselubungi misteri,



huru hara

aduyai

apa la nak jadi ngan negara aku,
tak best la mcm nie,
aku rasa tak patut la buat macam nie,
menyusahkan masyarakat je,
nak keluar besok pun takda semangat,
bosan la macam nie,
nanti.....................
yang dikejar x dapat,
yang dikendong keciciran,
sape yang susah,
aku jugak yang susah,
sebab dah memg menyusah kan aku rasanye,

buat baik berpada pada
buat jahat jangan sekali
pasal apa jangan sekali
sebab memg dah sah-sah 
korang tak kan penah lari dari melakukan kesalahan
kirenye kesalahan tu jahat la kan..

aahhhhhhhhhh

aku tak kira la ape pun sekali,
yang aku nak keamanan je,
senang aku nak melakukan aktiviti,
bile dah jadi macam nie nak makan pun tak selera,
walau pun aku masih muda, 
tapi aku tak nak la negara aku berada dalam keadaan macam ni,
nie la yang dikatakan akhir zaman,
lantak la kome ek,
pikeow la sondiri ek,

buruk baiknya pada korang sendiri,
jauh kan la dari perkara-kara yang menyusah kan orang lain

pesanan ini dibawa oleh adeq sediasedia

Thursday, July 7, 2011

banyak tidur

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

sedapnye la lau tidur dengan betul kan,
memang la best sebb kita tak rasa mengantok. betul kan.
tapi lain pulak cerita yang aku nak cerita ni,
lau korang nak tau aku asyik tidur je.
lau sehari tu ada 24jam aku tidur hampir 12 jam setiap hari
mungkin lebih,atau mungkin 24jam terus tidur...
hahahahahahahahaha
takda la sampai 24jam aku tidur,tipu la lau aku tidur 24jam sehari,
paling lama pun aku tidur 20 jam..
amek ko,memg lame la kan..
percaye atau tidak bolos saja dinding itu.





alamak...........................................





aku rasa mulai hari ini aku dah patut dah memperbetulkan tidur aku,
supaya hari2 aku lebih sempurna,
agak2 korang la kan,
nak tau tak jadual perjalanan hidup aku sekarang?????

0630 hingga 1230
  1. bangun pagi gosok gigi gunekan ubat gigi
  2. insyallah solat
  3. siap2 kan dina sampai antar ke sekolah pagi
  4. kemas sikit2 rumah
  5. ambil dina balik sekolah pagi
  6. masak tengah hari
  7. luangkan masa untuk belajar apa yang tak tahu
  8. antar dina ke sekolah petang
  9. pastu boleh tidur sampai sebelum habis waktu solat zuhor
 
1230 hingga 1700
  1. rehat2
  2. mandi tegah hari
  3. solat
  4. sambung belajar apa yang masih tak tahu
  5. buat semua benda yang patut dilakukan pada minggu itu
  6. ambil dina dari sekolah petang 
  7. bersukan setiap petang
  8. mandi dan makan
1700 hingga 0000
  1. solat
  2. tegok tv
  3. bukak facebook dan menulis blog
  4. lepas tu tidur sebelum pukul 0000
 
ok tak jadual aku untuk hari isnin hingga jumaat
hari sabtu dan ahad adalah hari bebas sesuka hati aku
hahahahahahahaha
tapi aku rasa boleh lagi meluangkan masa untuk buat benda lain
weyyy jangan la risau ok,sebb kita boleh sms dan col lagi macam biasa
cuma kene la pelan2 kayuh cikit.....
 
berhati-hati di jalan raya
 

Wednesday, July 6, 2011

sayang dan cinta

pagi nie memang dah tak ada benda lain aku nak cerita kat korang la kan.......... 
boleh pulak aku nak cerita pasal sayang dan cinta,
padahal aku sendiri pun tak tahu apa maksud sebenar sayang dan cinta itu. 
takpe la... aku akan kongsi jugak ngan korang semua ek
apa yang aq paham dengan sayang dan cinta nie

SAYANG
sayang ek..hihihihihi 
ape2 pun aku nak cakap kat sini dan paling utama sekali dalam erti kata sayang dalam diri aku nie,
yang aku sayang kan mak aku,adik beradik aku dan semua orang yang penah kenal diri aku,
agak2 korang paham kan apa yang aku maksud kan nie,
jangan la korang nak rasa sayang ngan BF or GF korang je,
paham kan la erti sebenar sayang itu,
lagi 1 aku nak pesan yang tengah megimul sedang bercinta tu,
jangan la pulak korang nak cemburu tak tentu pasal,
lau pasangan korang tu cakap ada sayang orang lain,
hahahahahahaha.............
wey jangan salah paham ye... 

OMG............

CINTA
alamak................ yang nie susah cikit la aq nak paham,
karang salah cakap jadi isu la pulak kan,
ape2 pun aku nak jugak bagi tau korang semua,
ape yang aku paham tentang cinta ni.
mungkin pengalaman boleh mengajar tentang cinta yang sebenar.
betul ape,memg pengalaman mendewasakan kita.
bagi aku la kan...............
cinta ini hanya untuk seorang saja,
hanya seorang saja yang layak memiliki cinta dari kita,
xkan la nak kongsi banyak2 pulak la kan..
amboi takda tamak lagi ke..
kan....... korang namapak tak?
lantak la korang nak bercinta berapa banyak pun,
ape yang aku tahu,aku sayang dan cinta kan wey aku sorang je..

kesimpulanye.....
aku akan menjaga cinta aku sekarang nie sampai mati
diharap semua dapat memberi sokongan anda dengan penuh keihklasan
hahahahaha
ape2 pun jauh lagi perjalan.
tak kesah la asalkan luas pemandangan

Monday, July 4, 2011

lamenye

aku rase dah lame aku tak tulis cerita mengarut aku kat blog nie, 
ape2 pun malam nie bosan la,
sebb tak tau nak buat ape lagi,
col wey pun tak mengankat
aku rasa wey letih 1 hari nie kut
xpe2 pun... aku paham die perlukan rehat.
aku sayang wey sangat2
wey jangan risau ek
sebb aku akan sentiasa ada untuk wey
yang tua dihormati,yang muda dikasihi
yang tua didahulukan,yang mude kene bersabo
hahahahahaha
ape pun x boleh
manisnye kurma ini...........

ok rrrrrrr,aku rasa dah malas nak tulis panjang2
k bye
sayang semua
assalammualiakum
nanti aq rajin aq tulis la lagi ek.